Ser du ofta mobbing?

 

Kommentarer
Postat av: Mizca

Hemskt nog så tror jag inte man kan motverka mobbning! Även om jag hade velat det så klart. Det är någonting alldelles för stort, men man kan påverka kanske.
KOmmunikation är viktigt. Att man har en dialog med sina barn och även att lärare pratar om det. Tar upp det med barnen och inte bara struntar i att det pågår.
Var själv mobbad hela skolgången, bytte klass men lärare brydde sig aldrig. De såg vad som hände och det visste men dem stängde in sig i personalrummen hela tiden och blundande för verkligheten. Det ÄR tragiskt. Är 28 nu och har glömt mycket och mår inte så dåligt av det längre men de finns ju alltid med pöå något sätt. Jag tror ju mest att det är lärarnas behandling som är mest mobbande än vad just eleverna sysslar med.

2013-11-01 @ 09:04:39
URL: http://mizca.se/
Postat av: Mizca

Hemskt nog så tror jag inte man kan motverka mobbning! Även om jag hade velat det så klart. Det är någonting alldelles för stort, men man kan påverka kanske.
KOmmunikation är viktigt. Att man har en dialog med sina barn och även att lärare pratar om det. Tar upp det med barnen och inte bara struntar i att det pågår.
Var själv mobbad hela skolgången, bytte klass men lärare brydde sig aldrig. De såg vad som hände och det visste men dem stängde in sig i personalrummen hela tiden och blundande för verkligheten. Det ÄR tragiskt. Är 28 nu och har glömt mycket och mår inte så dåligt av det längre men de finns ju alltid med pöå något sätt. Jag tror ju mest att det är lärarnas behandling som är mest mobbande än vad just eleverna sysslar med.

2013-11-01 @ 09:04:49
URL: http://www.mizca.se
Postat av: PixLE

16år
Ser inte så mycket mobbning, men visst förekommer det, speciellt på skolor och nätet.

2013-11-01 @ 10:54:51
URL: http://pixle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA
RSS 2.0